neděle 24. listopadu 2013

Tomáš Klus: Napojen (Svět je Tvá továrna na sny)

Začínám přicházet na chuť...:-)


Text písně odjinud z YouTube:

Vzpomeň jak s očima dítěte,
hleděl na letící ptáky.
Jak krásné bylo být na světě,
s vědomím, že umíš to taky.
Dnes už nelétáš, neboť okolí
zmátlo tě strachem, že pády bolí.


Zastav se, čas nikam nespěchá,
jen rozum nutí ho k běhu.
Věř však ty, synu člověka,
žes nedílná součást příběhu.
Ty jsi já, jako já Tebou jsem,
společná je nám planeta Zem.

R. :
Ničeho nelituj, život co máš je Tvůj,
žij a měj rád co je.
Nechť Srdce se rozbijí
Láskou, tak přijmi jí.
Cítíš, jak jsi napojen, jak jsi napojen,
přes všechny pochyby, život je krásný.
Jsi napojen a Svět je Tvá továrna na sny.


Nebe až najde jas ve vodní hladině,
až měsíc opře se o břeh.
A padne hvězda, zkus si přát jediné,
to aby dopadla dobře.
Ztiš se a poprvé k sobě se obrať,
bez zbraní a krve porazíš obra.


Obra co založil duhy stín,
když před lety zotročil Zem.
A člověka Bůh vůbec nejistil,
v otázce, kdo vlastně jsem.
Poznej, že být je jednoduché,
ucítíš klid, že vše jedno je duchem.


...




Patrik

18 komentářů:

  1. Hm:) tak to je pěknej text. To víš.) my jsme taková normální muzikantská rodinka, tak si hodně vybíráme . V autě si pouštím muziku a to nahlas, takže je asi zbytečná otázka . . . co motor, neklepe tam něco. . . :) no a protože moje pracovní autíčko je už babička, tak už mi tam jde jen rádio. No a tak to je rádio Beat a poslední dobou mi tam něco vadí, blbě kecaj a blbě hrajou a samý anglický písničky a už mě to prostě nebere. Říkám si , proč nám pořád cpou tu podělanou angličtinu, to je furt musíš umět anglicky, nenajdeš práci, děti od mateřské školky anglický pohádky, prostě nám sem cpou kulturu, která nám nepatří. . . . tak jsem si přeladila na Blaník, faj, statej Neckář, no bomba, hned lepší nálada, pak zase umnoukaní beatlsáci, tak znova přeladím, no asi si ještě koupím přehrávač do auta. . . . u nás se maluje, tak tady od rána ujíždím na starých písničkách:) Špinarka, Neckář, no to mi jde práce od ruky. . . hezkou neděli všem iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo,

      já do této fáze (pochopitelně, jako ve všem) musel dozrát - byť jsem ročník 1989, taky mám rád (obzvlášť ku práci) takovou tu neutrální českou optimistickou klasiku. :-) Co se týče toho dnešního, Tomáše Kluse jsem původně příliš nemusel - resp. šel mimo mě :-), ale pokud to jeho nové album bude taková jako tahle nádherná písnička, tak jsem už teď klusovec. :-))

      Hezký start nového týdne,
      Patrik

      Vymazat
    2. No právě, Patriku, tahle písnička se povedla a je jedno, jestli to hraje Klus, nebo třeba moje generační kapela Lucie, hlavně, že se povedlo něco pěkného a hlavně českého:) . . . IVA

      Vymazat
    3. Ivo, přesně tak - rezonuju s Tvou odpovědí. :-)

      P.

      Vymazat
  2. "... bez zbraní a krve porazíš obra ..." ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Kluse jsem taky nemusel, o soutěži Zlatý slavík si myslím svoje, takže ani to mne nepřesvědčilo. Až jsem pak slyšel některé jeho texty na netu a přeladil jsem :-) Tenhle text je úžasný. Takže - poklusem Klus - pro hudební mls :-) Pěkné zimní pondělí všem, Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D poklusem Klus...a souhlas!

      Moc zdravím Petře a přeju obecně pěkné podzimnozimní dny - Myšlenka od Hynka byla teď vynechána, protože jsem prostě nevěděl co. :-))

      Patrik

      Vymazat
    2. Já vím, já vím, trochu jsem zanedbával své psaní na Šestém slunci, ale dlouhé zimní večery jsou tu, otevřeme láhev sluncem vyzrálých hroznů a budeme přemýšlet :-)

      Vymazat
    3. :-D Petře, už mě asi znáš, takže Tě nepřekvapí, že právě popíjím silnější pivní speciál. Vyzrálé hrozny výjimečně, ale přesto si spolu rozumíme. :-))

      Patrik

      Vymazat
  4. Som dieťa inej muziky, ale vždy som sledovala texty. Raz sa dcéry američania pýtali na textový obsah našich piesní - že sú im zložité.. Ona odpovedala, že sú to zhudobnené ciy, básne :-). B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také je zajímavé, jak se v lidových písních uchovává národní duše, kolektivní paměť v určitém smyslu - v našich lidovkách nenajdete ono nadšené "jdu se bít za svůj národ", neboť jsme de facto nikdy neměli české či slovenské vojsko, vždy to bylo třeba za nějakou širší germánskou říši, nebylo tam nikdy tudíž nadšení, spíš ty city, souvislost s osobním životem - "opouštím Tě má milá..." apod.

      Patrik

      Vymazat
  5. A tady, jak si kluci na tom upadajícím Slavíku poradili s technickými problémy s úsměvem :-):

    http://www.youtube.com/watch?v=qpbprxddk0g


    P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem na to video mrkla, KRISTOVA NOHO. . . . tak takhle kdyby se někde předvedli moje děti v 15 letech na veřejnosti, tak bych je seřezala jak žito:) . .otřesný výkon, hlavně zpěv a frázování . . . iva

      Vymazat
    2. :-D a tak mně to až tak trestuhodné nepřišlo. :-D

      P.

      Vymazat
  6. tak to víš, jsem stará struktura a mám ráda Tublatanky a Špinarky:)))) , no a to jsou profíci:) HEZKÝ VÍKEND PŘEJE IVA http://www.youtube.com/watch?v=mQ_Hkt51jp0&list=RDmQ_Hkt51jp0

    OdpovědětVymazat
  7. http://www.youtube.com/watch?v=mQ_Hkt51jp0&list=RDmQ_Hkt51jp0

    OdpovědětVymazat
  8. jo to je opet lekce pro mne predsudky jsou k nicemu je to svkela pisen ze skvelim textem a zpiva ji oduševnelej clovek . fakt skvely :)

    OdpovědětVymazat